Saturday 16 December 2017

Mass readings in Scots: Third Sunday of Advent (Year B)


First reading:
Isaiah 61:1-2a, 10-11

The spirit of the Lord uponn me;
for that he anoyntit me:
he send me to preche to pure men, to tell out to debonir men;
he send me that I suld leche contrite men in hart,
and preche to captiue men forgeuenes,
and to closit men opnyng;
And to preche a yere to the Lord plesabile.

O syne, I'se be blythe in Jehovah;
my life sal be fain o' my God!
for he cled me wi' cleedin o' saifty,
an' wi' rightousness happit me snod;
e'en 's a bridegrom decores him wi' buckles,
an' a bride wi' her braws sae proud.
For like as the lan' shutes its growthe out,
an' the yaird sends sawin furth;
e'en sae sal the Lord God Almighty gie seed time,
till a' that's fu' right an' fu' kindly,
fornenst ilka natioun on yirth.

[1-2a from The New Testament in Scots Murdoch Nisbet [c.1520] (1905) vol 3 here (p.278); 10-11 from  Isaiah frae Hebrew intil Scottis, by P. Hately Waddell 1879 (Amazon US here; Amazon UK here)]

Responsorial Psalm:
Luke 1:46-50, 53-54

My saule magnifies the Lord,
And my spirit has glaidit in God my heil.
For he beheld the meeknes of his handmaidin;
for, lo, of this al generatiouns sal say that I am blessit.

For he that is mychti has done to me grete thingis;
and his name is haly.
And his mercy is fra kinred into kinreddis
to men that dredis him.

He has fulfillit hungrie men with gudes;
and he has left richemen void.
He, having mynd of his mercy,
tuke Israel, his childe.

[From The New Testament in Scots Murdoch Nisbet [c.1520] (1901) vol 1 here]

Second reading:
1 Thessalonians 5: 16-24

Euirmare ioy ye; Without cessing pray ye; Jn althingis do ye thankingis. For this is the will of God in Crist Jesu, in al you. Will ye nocht slokin the spirit; Will ye nocht despise prophecies. Bot preue ye althingis, and hald ye that thing that is gude. Abstene you fra al euile spice. And God himself of pece mak you hali be althingis, that your spirit be kepit haale, and saule, and body, without playnt, in the cumming of our Lord Jesu Crist. God is trew, that callit you, quhilk alsa sal do.

[From The New Testament in Scots Murdoch Nisbet [c.1520] (1903) vol 2 here]

Gospel reading:
John 1: 6-8, 19-28

A man was send fra God,
to quham the name was Johne.
This man com into witnessing,
that he suld bere witnessing of the licht,
that al men suld beleue be him.
He was nocht the licht,
bot that he suld bere witnessing of the licht.

And this [is] the witnessing of Johnne, quhen Jewis send fra Jerusalem preestis and dekners to him, that thai suld ask him, "Quha art thou?" And he knawlechit, and denyit nocht. And he knawlechit, "For I am nocht Crist." And thai askit him, "Quhat than? Art thou Hely?" And he said, "I am nocht." "Art thou a prophet?" And he ansuerd, "Nay." Tharfore thai said to him, "Quha art thou? that we geue ane ansuere to thir that send vs. Quhat sais thou of thi self?" And he said,

"I am a voce of a criar in a desert,
Dresse ye the way of the Lord,
as Esaie, the prophet said."

And thai that war send war of the Phariseis. And thai askit him, and said to him, "Quhat than baptyses thou, gif thou art nocht Crist, nowthir Hely, nouthir a prophet?" Johnne ansuerde to tham, and said, "I baptyse in watir, bot in the middis of you has standin aan that ye knaw nocht; He it is, that sail cum eftir [me], that was made before me, of quham I am nocht worthi to lows the thuang of his scho." Thir thingis war done in Bethany beyond Jordan, quhare Johnne was baptysand.

[From The New Testament in Scots Murdoch Nisbet [c.1520] (1903) vol 2 here]









No comments:

Post a Comment